برندسازی به مجموعه اقداماتی اطلاق میشود که نحوه درک نسبت به کمپانی، سازمان یا شخص شما را شکل میدهد. قطعا این ادراک خریداران نیست که از وجود آنها بیرون میآید و گوشی آیفون را میخرد. ولی درک آنها به یک دلیل خیلی مهم است: ادراک موجب دیکته شدن رفتار میگردد. بر طبق تحقیقات روانشناسان اجتماعی میبینیم که حتی وقتی فکر میکنیم همه چیز تحت کنترل می باشد، بیشتر مواقع رفتار ما تحث تاثیر محرکهایی قرار میگیرد که کاملا ناخودآگاه می باشد.
بطور کلی نحوه درک اشخاص از یک برند، کاملا نحوه تعامل و رفتار آنها با کسب و کار را مشخص می نماید.