بهتر است پیش از ورود به بازاریابی شبکهای، موارد زیر انجام شود:
گرفتن سابقه کمپانی
تحقیق دربارهٔ محصولات
پرسش و پاسخ دربارهٔ برنامه و موفقیت
کشف مرزها و محدودیتها
ارتباط برقرار کردن با بالا سریها و گرفتن نشانی و شماره تلفن
مشورت گرفتن از وکیل یا مشاور حقوقی که در سیستم نباشد (ذینفع نباشد و در واقع بیطرف باشد و گمراهتان نکند)
زمان بگذارید. سریع تصمیم نگیرید و قرارداد نبندید تا مدتی فکر کنید.
ببینید که این کار اصلاً به درد شما میخورد؟ با بالاسریها دربارهٔ وقت گذاشتن و هزینههای جانبی بپرسید.
تحقیق زیاد و توجه به مشکوک بودن اصرار بیش از حد آشناکنندگان برای عضویت سریع شما
گول حرفهای رؤیایی دیگران را نخوردن و عاقلانه فکرکردن به اصل موضوع
کسب اطلاعات دربارهٔ بازار محصولات شرکت