ایمیل مارکتینگ

اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسبو کار دیجیتال

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا همان بازاریابی ایمیلی که در اصل ابزاری موثر برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. این نوع بازاریابی مبتنی بر اجازه (از سوی کاربر یا مخاطب) با به کارگیری مؤثر، می‌تواند یکی از بالاترین رده‌های بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را نسبت به هرگونه فعالیت بازاریابی دیجیتال به‌دست آورد.

به بیان ساده‌تر، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم است که از وسایل ارتباط الکترونیکی برای ارسال ایمیل‌ انبوه تجاری به مخاطبان استفاده می‌کند. این ابزار یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال قدرتمندترین تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال است. قدرت این ابزار از عوامل زیر نشأت می‌گیرد.

  • به دلیل کم هزینه بودن برای هر مخاطب، بسیار مقرون به صرفه است
  •  قابلیت هدف‌گذاری بسیار بالایی دارد
  • قابلیت تطبیق در مقیاس‌های بسیار گسترده دارد
  • کاملاً قابل اندازه‌گیری است
ایمیل مارکتینگ

علاوه بر موارد ذکر شده ، اساسی ترین نقطه قوت ایمیل مارکتینگ این است که ازبهترین نقطه اتصال مشتری با اینترنت یعنی صندوق ورودی ایمیل آن‌ها استفاده می‌کند.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ابزاری است که برای ایجاد روابط با مشتریان فعلی و همچنین مشتریان بالقوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این ابزار باید موجب شود نگهداشت مشتریان و ارزش مشتری به حداکثر برسد، که در نهایت این امر باید به بازده بیشتر سرمایه‌گذاری منجر شود. از ایمیل نه تنها برای بالا بردن نگهداشت مشتریان استفاده می‌شود، بلکه در راستای فراگیری، استراتژی‌های تلفن همراه و حتی رسانه‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمیل چیست؟

ایمیل‌ها ابزارهای الکترونیکی هستند که طیف عظیمی از اطلاعات را مانند اطلاعات ویژه مربوط به محصول، تغییرات مرتبط با خط مشی‌ها و سیاست‌های سازمان، پیشنهادات حمل و نقل رایگان و موارد دیگر را به منظور برقراری ارتباط ارسال می‌شوند. ایمیل مارکتینگ به استراتژی استفاده از ایمیل‌های الکترونیکی برای تبلیغ محصولات، آموزش مشتریان و پیشنهادات تشویقی فروش اتلاق می‌شود.

از طریق ارسال ایمیل زیاد، شرکت‌ها می‌توانند مشتریان خاصی را که علاقه‌مند به محصولات یا برنامه‌های ویژه‌شان هستند، هدف قرار دهند. همچنین امکان برقراری ارتباط سریع و فوری را فراهم می‌کند و به شرکت‌ها امکان می‌دهد به مشتریان ایمیل بفرستند و سریعاً به نتیجه آن دست یابند.

علاوه بر این، ایمیل مارکتینگ در ایجاد آگاهی از برند و وفاداری مشتری تأثیرات بسیار زیادی دارد. با برقراری ارتباط منظم با مشتریان، آن‌ها را به تداوم ارتباط با کسب‌و‌کارتان و همچنین برقراری ارتباط قوی‌تر با کسب‌و‌کارتان ترغیب می‌کنید.

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

اهمیت ویژه ایمیل مارکتینگ

پس از این که بازار یابی ایمیلی شما به طور موثر ادامه یافت مزیت های برای شما ایجاد میکند:

افزایش اگاهی از برند شما: 

هر زمان که ایمیل ارسال می‌کنید، روز یا شب، در همه جا کسب‌و‌کار و برند تجاری خود را در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار می‌دهید. با به کارگیری محتوای مفید و هدفمند، برنامه‌ریزی استراتژیک و یک طراحی هوشمندانه، ارزش برند و کسب‌و‌کار شما افزایش خواهد یافت. با انجام این کار، با مخاطبان خود بهتر در ارتباط خواهید بود.

افزایش آگاهی از برند به این معنی است که وقتی مشتری به یک محصول یا خدمت نیاز دارد، بیشتر تمایل خواهد داشت که به شما نگاه کند، بنابراین منجر می‌شود که سرنخ‌ها به مشتری و مشتری‌ها به مشتری وفادار تبدیل می‌شود.

مقرون به صرفه: 

به احتمال زیاد جذاب‌ترین مزیت ایمیل مارکتینگ بازده سرمایه‌گذاری است. در مقایسه با رسانه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل انبوه یکی از مقرون به صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در دسترس است که هزینه‌های آن بسیار کمتر از سایر کانال‌های بازاریابی است.

ردیابی میزان درگیری کاربران:

 به لطف نرم‌افزارهای پیشرفته موجود در بازار، می‌توانید اطلاعات را ترسیم کنید تا مشخص شود که چه کاری موفقیت‌آمیز بوده و چه کاری به آسانی انجام شده است. ردیابی تعداد افرادی که ایمیل را باز می‌کنند، روی لینک موجود در یک ایمیل کلیک می‌کنند یا حتی اینکه ایمیل شما به صندوق ورودی درست وارد شده است، چند تا از ویژگی‌هایی است که راه حل‌های ایمیل مارکتینگ می‌تواند پیشنهاد دهد.

ایجاد محتوای بسیار شخصی‌سازی شده:

 ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی می‌تواند از طریق تجربیات شخصی شده از کانال‌های بازاریابی رقابتی بهتر عمل کند. با ایمیل مارکتینگ می‌توانید تبلیغات ویژه‌ای را برای دستیابی به نرخ تبدیل بیشتر طراحی کنید، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای افراد دارای نیازهای خاص ایجاد و ارسال کنید و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را برای مخاطبان از پیش تعیین شده هدف قرار دهید.

ایمیل مارکتینگ به شما امکان می‌دهد پیام‌ها یا تبلیغ شخصی‌سازی شده را بر اساس فروش و خریدهای قبلی ارسال کنید که شانس بیشتری برای تبدیل دارند. همچنین به شما امکان می‌دهد تا با مشتریان خود به روشی بسیار صمیمی و شخصی صحبت کنید که این کار از طریق سایر کانال‌های بازاریابی امکان‌پذیر نیست.

 

 

امیدوارم این  مقاله (ایمیل مارکتینگ )که توسط تیم آتلان وب گرد آوری شده ، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد شروع کسبو کار  خود دارند قرار گرفته باشد.

شما می توانید سفارش  طراحی سایت خود را از طریق شماره تلفن۰۹۳۹۶۸۳۲۲۳۷ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف تیم آتلان وب است . شما دوستان می توانید جهت مشاوره  و راهنمایی با ما در ارتباط باشد  یا برای اطلاع از قیمت و سفارش لینک مقابل را کلیک کنید.

boy-headset

در یافت مشاوره رایگان

گسترش کسب و کار شما با یک کلیک

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید
گسترس کسب و کار من
اگر مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

باما همراه باشید در شبکه های اجتمایی آتلان وب همراه شما                                                                              تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجموعه آتلان وب است

شما به کمک نیاز دارید? با ما چت کنید