پس از این که بازار یابی ایمیلی شما به طور موثر ادامه یافت مزیت های برای شما ایجاد میکند:
افزایش اگاهی از برند شما:
هر زمان که ایمیل ارسال میکنید، روز یا شب، در همه جا کسبوکار و برند تجاری خود را در معرض دید مصرفکنندگان قرار میدهید. با به کارگیری محتوای مفید و هدفمند، برنامهریزی استراتژیک و یک طراحی هوشمندانه، ارزش برند و کسبوکار شما افزایش خواهد یافت. با انجام این کار، با مخاطبان خود بهتر در ارتباط خواهید بود.
افزایش آگاهی از برند به این معنی است که وقتی مشتری به یک محصول یا خدمت نیاز دارد، بیشتر تمایل خواهد داشت که به شما نگاه کند، بنابراین منجر میشود که سرنخها به مشتری و مشتریها به مشتری وفادار تبدیل میشود.
مقرون به صرفه:
به احتمال زیاد جذابترین مزیت ایمیل مارکتینگ بازده سرمایهگذاری است. در مقایسه با رسانههای اجتماعی، ارسال ایمیل انبوه یکی از مقرون به صرفهترین استراتژیهای بازاریابی در دسترس است که هزینههای آن بسیار کمتر از سایر کانالهای بازاریابی است.
ردیابی میزان درگیری کاربران:
به لطف نرمافزارهای پیشرفته موجود در بازار، میتوانید اطلاعات را ترسیم کنید تا مشخص شود که چه کاری موفقیتآمیز بوده و چه کاری به آسانی انجام شده است. ردیابی تعداد افرادی که ایمیل را باز میکنند، روی لینک موجود در یک ایمیل کلیک میکنند یا حتی اینکه ایمیل شما به صندوق ورودی درست وارد شده است، چند تا از ویژگیهایی است که راه حلهای ایمیل مارکتینگ میتواند پیشنهاد دهد.
ایجاد محتوای بسیار شخصیسازی شده:
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی میتواند از طریق تجربیات شخصی شده از کانالهای بازاریابی رقابتی بهتر عمل کند. با ایمیل مارکتینگ میتوانید تبلیغات ویژهای را برای دستیابی به نرخ تبدیل بیشتر طراحی کنید، ایمیلهای شخصیسازی شده را برای افراد دارای نیازهای خاص ایجاد و ارسال کنید و تبلیغات رسانههای اجتماعی را برای مخاطبان از پیش تعیین شده هدف قرار دهید.
ایمیل مارکتینگ به شما امکان میدهد پیامها یا تبلیغ شخصیسازی شده را بر اساس فروش و خریدهای قبلی ارسال کنید که شانس بیشتری برای تبدیل دارند. همچنین به شما امکان میدهد تا با مشتریان خود به روشی بسیار صمیمی و شخصی صحبت کنید که این کار از طریق سایر کانالهای بازاریابی امکانپذیر نیست.