هزاران کتاب کسب و کار و مقاله در مورد موفقیت، و راههای تبدیل شدن به یک مدیر موفق نوشته شده است. اما در بین تمامی آنها، کتابهایی وجود دارند که ارزشمندتر از سایرین هستند و حتی برخی از آنها سالیان سال، به عنوان منبع مهمی برای کارآفرینان بزرگ و دانشجویان، مورد استفاده قرار میگیرند.
ما در این مطلب از استارتاپت، ۱۰ کتاب بسیار ارزشمند در حوزه تجارت و کسب و کار معرفی کرده و خواندن آنها را به تمام افرادی که دنبال موفقیت هستند، پیشنهاد میکنیم. اگر شما قصد راه اندازی یک کسب کار موفق را دارید و میخواهید به شخص موفقتری تبدیل شوید؛ با ما برای معرفی این ده کتاب برتر استارت آپ همراه باشید
نام اصلی: The Lean Startup
نویسنده: اریک ریس (Eric Ries)
مترجم: محمد جواد احمدپور
کتاب «استارتاپ ناب»، به قلم اریک ریس، در مورد یک متدولوژی مدرن و موفق کارآفرینی به نام «استارتاپ ناب» میپردازد. این متدولوژی که توسط شخص اریک ریس ابداع شد، روشی ترکیبی از کسب و کار فرضیاتی است. مبحث اصلی کتاب در این باره است که قبل از ورود به بازار تجارت، باید با آزمایش سریع در بازار، ایده کسب و کار را اعتبارسنجی کرد. با این روش ریسک اجرای ایده کمتر میشود. با کنترل هزینه، میتوان سرمایه را کاهش داد و به طور کلی، به کمک روش «استارتاپ ناب»، کسب و کار تازه خود را با خیالی آسودهتر شروع کرد
نام اصلی: Business Model Generation
نویسندگان: الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder)، ایو پیگنیور (Yves Pigneur)
تیم مترجمان: غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسامالدین ساروقی و بهامین توفیقی
کتابهای زیادی در زمینههای مختلف، به یک شگفتی تبدیل شدند و کتابهای کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از همین نمونههای تحول آفرین در زمینه کسب و کار، کتاب «خلق مدل کسب و کار» است که منتقدین به آن لقب کتابی برای شرکتهای آینده دادهاند. تمرکز اصلی این کتاب، روی معرفی ابزار بوم کسب و کار (Business Model Canvas) است و قصد دارد تا به کارآفرینان نحوه ترسیم و برقراری ارتباط میان بخشهای مختلف کسب و کار را بیاموزد
نام اصلی: Start With Why
نویسنده: سایمون سینک (Simon Sinek)
مترجم: علیرضا خاکساران
کتاب کسب و کار «با چرا شروع کنید» یک اصل مهم در دنیای کسب و کار را بررسی میکند؛ تا ندانید چرا میخواهید کاری را انجام دهید، بهتر است دست به انجام آن کار نزنید. در این کتاب مطرح میشود که قبل از رفتن به سراغ پاسخ سوالهایی که با «چگونه» و «چی» شروع میشوند، ابتدا به سراغ جواب سوالهایی بروید که با «چرا» شروع میشوند. در کتاب «با چرا شروع کنید»، کلمه «چرا» اشاره به اهداف و انگیزهای است که به دنبال آن خواهید رفت و تا انگیزه و اهداف خود را نشناسید، قادر به پاسخ دیگر سوالها نیستید.
نام اصلی: Built To Last
نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)، جری پوراس (Jerry Porras)
مترجم: فضل اله امینی
کتاب کسب و کار «ساختن برای ماندن» یکی از کتابهای کلاسیک پرروش مدیریت است و بر دلایل اصلی متمایز شدن شرکتهای برتر با دیگران تمرکز دارد. با این که پیش از این کتاب، بارها و بارها از مدیریت و چشم انداز صحبت شده است؛ اما کالینز و پوراس با این کتاب بیش از پیش، به ترویج مدیریت صحیح و چشم انداز روشن کمک کردهاند.
نام اصلی: Good to Great
نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)
مترجم: فاطمه باغستانی
کتاب «از خوب به عالی»، یکی دیگر از کتاب های کسب و کار موفق جیم کالینز در حوزه مدیریت میباشد که مورد توجه بسیاری از مدیران کسب و کار قرار گرفته است. این کتاب باورهایی که تا به حال در مورد مدیریت داشتید را زیر سوال خواهد برد. پس از مطالعه آن، خواهید آموخت که واژه خوب بودن و رسیدن به یک جایگاه خوب، چیزی جز یک وضعیت متوسط و معمولی برای یک مدیر نیست. اعتقاد بر این باور که خوب بودن برای یک مدیر کافی است، شما را برای رسیدن به جایگاههایی به مراتب بالاتر و عالیتر، باز میدارد.
نام اصلی: The book of Time
نویسنده: لسلی آلدرمن (Lesley Alderman)
مترجم: ستاره بهروزی
همان طور که از نام این کتاب کسب و کار پیدا است، تمرکز ویژهای روی مدیریت زمان دارد؛ اما از طرفی کتاب با بسیاری از کتابها و مقالههای مدیریت زمان، تفاوت دارد. لسلی آلدرمن، نویسنده این کتاب، سعی داشته تا نگارش کتاب به گونهای باشد که ذهن مخاطب، تنها با چگونگی مدیریت زمان و یک سری فرمول، پر نشود.
نام اصلی: Blue Ocean Strategy
نویسنده: دبلیو چان کیم (W. Chan Kim)، رنه مابورنیا (Renee Mauborgne)
مترجم: علیرضا پور ممتاز
کتاب تجارت «استراتژی اقیانوس آبی» تمرکز ویژهای روی رقابت در دنیای کسب و کار دارد. نویسندگان این کتاب سعی کردهاند تا اهداف خود را، جدا از هر گونه رقابت با سایر مقالهها و کتابهایی با موضوع مشابه، بیان کنند. آنها عقیده دارند که بهترین استراتژی برای موفقیت در رقابت، این است که اصلا وارد آن نشویم.
نام اصلی: Asking the Right Questions
نویسنده: ام نیل براون (M. Neil Browne)، استوارت ام کیلی (Stuart M. Keeley)
مترجم: کوروش کامیاب
زمانی که یک کتاب، یازدهمین نسخه خود را در سرتاسر جهان چاپ کرده باشد؛ به راحتی پی میبرید که این کتاب کسب و کار، نه تنها یکی از قدیمیترین بلکه یکی از بهترین مراجع آموزشی محسوب میشود.
همانطور که از نام کتاب پیدا است، تفکر نقادانه، روی پرسیدن سوال نقادانه تمرکز میکند. در این کتاب خواهیم آموخت که پرسیدن سوال صحیح چه فایدهای دارد؟ پرسیدن سوال و تفکرات نقادانه چه دستاندازهایی ایجاد میکند؟ استلال چیست؟ ارزشها و مفروضات چه چیزهایی هستند؟ و …
نام اصلی: The 7 Habits of Highly Effective People
نویسنده: استفان کاوی (Stephen Covey)
مترجم: الهام خرسندی
کتاب کسب و کار «۷ عادت مردمان موثر»، از آن قبیل کتابهایی است که نوشتن آن، کار هر شخصی نیست. نویسنده این کتاب، استفان کاوی، یکی از رهبران و سخنرانان تاثیرگذار آمریکایی و از جمله تاجران موفق است که تجربیات خود را در این کتاب آورده است.
او در کتاب خود، دائما مثالهای مختلفی از اشخاص موفق را در ذهن مخاطب پر نمیکند، بلکه با هفت عادت و نگرش درست، شما را به شخصی موفق تبدیل میکند. پویا و پیشگام بودن، دیدن آخر کار از ابتدا، نظم و ترتیب، تفکر برنده، درک کردن، تشریک مساعی و تیز کردن اره، ۷ عادتی هستند که در این کتاب، مطرح شدهاند.
نام اصلی: The Magic of Thinking Big
نویسنده: دیوید جوزف شوارتز (David J. Schwartz)
مترجم: ژنا بخت آور
کتاب «جادوی فکر بزرگ» بیشتر اینکه یک کتاب کسب و کار عالی باشد، کتابی فوقالعاده در زمینه موفقیت است. میلیونها نفر این کتاب را خریداری کردهاند، آن را با تمام وجود خوانده و عاشقش شدهاند. آنها از تمام راه و روشهایی که در کتاب مطرح شده است، در زندگی خود بهره بردهاند. ۶ میلیون نسخه فروش رفته از کتاب، بزرگی اثر دکتر دیوید شوارتز را ثابت میکند.
«جادوی فکر بزرگ» عقیده دارد که موفقیت افراد بیشتر از آن که به میزان هوش بستگی داشته باشد، به نوع تفکرشان بستگی دارد. نویسنده در پشت کتاب نوشته است که روشهای بیان شده در این کتاب، برای عمل کردن به آنها، مطرح شدهاند و اگر فقط آن را بخوانید و بگذرید؛ هیچ چیزی به شما اضافه نخواهد کرد. (ده کتاب برتر استارت آپ)
امیدوارم این مقاله (ده کتاب برتر استارت آپ )که توسط تیم آتلان وب گرد آوری شده ، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد شروع کسبو کار خود دارند قرار گرفته باشد.
شما می توانید سفارش طراحی سایت خود را از طریق شماره تلفن۰۹۳۹۶۸۳۲۲۳۷ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف تیم آتلان وب است . شما دوستان می توانید جهت مشاوره و راهنمایی با ما در ارتباط باشد یا برای اطلاع از قیمت و سفارش لینک مقابل را کلیک کنید.
شما میتوانید از طریق شماره های زیر یا شبکه های اجتمایی با ما در ارتباط باشید
شماره تماس (۱): ۰۹۳۹۶۸۳۲۲۳۷
شماره تماس (۲): ۰۹۳۷۲۹۵۱۸۳۱
تیم آتلان وب همواره تمام تاش خود را دارد که به بهترین نحو رضایت مشتری های عزیز را جلب کند تیم ما این کار را از روی عشق انجام میدهد و هدف اصلی ما رشد کسبو کار شما هموطن عزیز است