اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer marketing ) اثری مانند بازاریابی دهان به دهان دارد، با این فرق که به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می شود و موثرتر می باشد.ما در این مقاله قصد داریم تا درباره اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟مطالبی را برای شما شرح دهیم پس لطفا ما را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر کیست ؟

شاید در سالهای اخیر با تکرار شدن کلمه اینفلوئنسر در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای شما هم سوال شده باشد که اینفلوئنسر چیست؟ یا در واقع اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرها کاربران پرفالووری هستند که بسیاری از ما آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم. و درواقع شغل انها  داشتن پیج در شبکه های اجتمایی است که از طریق های مختلف مثل تبلیغ کردن یا فروش محصول کسب درامد میکنند . امروزه اینفلوئنسرینگ یکی از پر طرفدار . پردرامد ترین شغل های دنیا محسوب می شود .

از بین معروف ترین و پر طرفدار ترین اینفلوئنسر های ایران محمد امین کریم پور که در زمینه تولید محتوای طنز فعالیت میکند و بیش از ۴٫۷ میلیون فالوور در اینستاگرام  با ایدی دارد mohamadaminkarimpor دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

بازاریابی افراد تاثیرگذار چیست؟

بازاریابی افراد تاثیرگذار ( Influencers ) به معنای بازاریابی کالاها محصولات و خدمات توسط آن دسته از اشخاصی است که بر عموم مردم نفوذ دارند، مثل مشاهیر،چهره های محبوب جامعه، هنرمندان، ورزشکاران و … همه افرادی یکه هوادارانی برای خود دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ برعکس بازاریابی به معنای عام و معمول می باشد و مصرف‌کنندگان (مخاطبان) را به طور مستقیم هدف تبلیغات قرار نمی دهد. در حقیقت به واسطه نفوذ افراد تاثیرگذار در جامعه، شرکت ها می توانند کالا یا خدمات خود را به بازار بشناسانند. اینفلوئنسر مارکتینگ اثری مشابه بازاریابی دهان به دهان دارد، با این فرق که مستلزم معرفی مستقیم نیست و معمولا به صورت توصیه ای و غیرمستقیم انجام می گردد که تاثیرگذاری به مراتب بیشتری از روش های معمول دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

چطور می‌توان اینفلوئنسر ها را پیدا نمود ؟

این نفوذ ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد و لزوماً فرد صاحب نفوذ یکی از مشاهیر نیست. هر چند برای بازاریابی محصولات  اغلب از مشاهیر استفاده می گردد،چون در نظر عموم مردم بسیار قابل احترام و به علاوه بسیار در معرض دیدند. در حقیقت وقتی فردی مشهور از محصولی استفاده می‌نماید، با احترامی که نزد مردم دارد، مهر تأییدی بر کیفیت آن محصول میزند.

در سال های اخیر بلاگرها، اینستاگرامرها و نویسندگان فضای مجازی نیز به گروه افراد تاثیرگذار پیوستند، چون قابل اعتمادند و از وفاداری مخاطبانشان برخوردارند. موقعی یک بلاگر محصولی را معرفی می نماید، تأثیرش از تبلیغات به شکل سنتی بسیار بیشتر است. شرکت ها می‌توانند با بهره‌گیری از افراد صاحب نفوذ از بدبینی و سوءظن حاصل از پیام‌های تبلیغاتی مستقیم و به قول معروف گل‌درشت در امان بمانند. برای یافتن آنها کافیست چرخی در شبکه های اجتماعی بزنید  ولی ارتباط با آنها کار آسانی نیست.

چرا باید اینفلوئنسر مارکتینگ را به یک مشاور بازاریابی حرفه ای سپرد ؟

این روش تبلیغاتی در حالیکه بسیار جذاب می باشد ولی چالش های فراوانی هم با خود به همراه دارد. انتخاب درست اینفلوئنسر هایی که شخصیت و جایگاه آنها به هویت برند و کسب و کار شما نزدیک باشد، اولین و مهمترین چالش می باشد که البته برای شما خیلی زمانبر خواهد بود. مذاکرات طولانی و انتقال صحیح پیام کمپین به آنها انرژی و توان زیادی می طلبد و کنترل آن چیزی که در نهایت منتشر خواهند نمود نیز کاریست بس دشوار.

امیدوارم این  مقاله (اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟)که توسط تیم آتلان وب گرد آوری شده ، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد شروع کسبو کار  خود دارند قرار گرفته باشد.

شما می توانید سفارش  طراحی سایت خود را از طریق شماره تلفن۰۹۳۹۶۸۳۲۲۳۷ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف تیم آتلان وب است . شما دوستان می توانید جهت مشاوره  و راهنمایی با ما در ارتباط باشد  یا برای اطلاع از قیمت و سفارش لینک مقابل را کلیک کنید.

boy-headset

در یافت مشاوره رایگان

گسترش کسب و کار شما با یک کلیک

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید
گسترس کسب و کار من
اگر مقاله برایتان مفید بود با دوستانتان به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram