این نفوذ ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد و لزوماً فرد صاحب نفوذ یکی از مشاهیر نیست. هر چند برای بازاریابی محصولات اغلب از مشاهیر استفاده می گردد،چون در نظر عموم مردم بسیار قابل احترام و به علاوه بسیار در معرض دیدند. در حقیقت وقتی فردی مشهور از محصولی استفاده مینماید، با احترامی که نزد مردم دارد، مهر تأییدی بر کیفیت آن محصول میزند.
در سال های اخیر بلاگرها، اینستاگرامرها و نویسندگان فضای مجازی نیز به گروه افراد تاثیرگذار پیوستند، چون قابل اعتمادند و از وفاداری مخاطبانشان برخوردارند. موقعی یک بلاگر محصولی را معرفی می نماید، تأثیرش از تبلیغات به شکل سنتی بسیار بیشتر است. شرکت ها میتوانند با بهرهگیری از افراد صاحب نفوذ از بدبینی و سوءظن حاصل از پیامهای تبلیغاتی مستقیم و به قول معروف گلدرشت در امان بمانند. برای یافتن آنها کافیست چرخی در شبکه های اجتماعی بزنید ولی ارتباط با آنها کار آسانی نیست.